Witte Winter Wandeling

Plaats en land begunstiging
Oldenzaal in NETHERLANDS

December 2016

Dit jaar wordt de wandeling op zondag 18 december gehouden. Het vertrek is vanaf 17.00 uur vanuit Hotel Het Landhuis aan de Bentheimerstraat in Oldenzaal. Vanaf hier steken de wandelaars de Bentheimerstraat over om via de Tankenbergweg en het Mariakoepeltje het mooie achtergebied in te trekken. De wandeling heeft een lengte van ca 6 km en kent onderweg vele rustpunten met culturele en culinaire invulling. De route is met zorg uitgekozen en zodanig dat deze net weer even anders loopt als vorig jaar. Vanzelfsprekend houden we rekening met het weer en met kinderen. Dus een route die voor iedere deelnemer begaanbaar is, die goed ter been is. Wel wordt iedereen geadviseerd om stevige wandelschoenen of laarzen te dragen. Een zaklantaarn is ook geen overbodige luxe. Ook voor dit type wandelingen is tegenwoordig een veiligheidsplan vereist.

Er is zal een keur aan artiesten optreden. Zo treden dit jaar onder anderen op Kunst naar Kracht, Lies Koster OART, Stadsdichter Dennis Kamst, Stadsjongenskoor, Oldenzaalse Smartlappenzangers,

Vocal Essen, Frans Wagenaar. Ook dit jaar zijn we er weer in geslaagd enkele nieuwe artiesten aan de Witte Winterwandeling te binden, te weten Naomi Kilisli en Zis Ankone. Wat al deze artiesten gaan uit- en opvoeren laten we uiteraard nog even in met midden.

Zo hebben we van Erve Middelkamp, een fantastisch mooie locatie in het midden van de route een cultuurplein gemaakt. Daar treden een aantal artiesten op en worden de wandelaars op culinaire wijze verrast.

De wandeling eindigt weer bij Hotel Het Landhuis. Daar staat voor de wandelaars een stamppot buffet gereed. Het Oldenzaals Smartlappen Koor zorgt voor het muzikale entertainment. En dit gecombineerd met de entourage van Hotel Het Landhuis zorgt voor een uitermate ontspannen sfeer.

De kaartverkoop start dit jaar op 21 november bij de bekende verkoopadressen, te weten bij de VVV, Jumbo Kuipers en Hotel Het Landhuis. De prijs is als vanouds € 5,00